torstai 1. tammikuuta 2015

Tikullako silmään kun vanhoja musitelee?

Monessa blogissa on muisteltu mennyttä vuotta, tosin jo viime vuoden puolella :), mutta teen sen nyt uuden vuoden ensimmäisenä päivänä. Vuoteen 2014 sisältyi monia ihania ja unohtumattomia hetkiä, mielenkiintoisia ja opettavaisia hetkiä, hauskoja ja maukkaita hetkiä, mutta myös kolmet jäähyväiset poisnukkuneille. Lähes kaikki kuvat ovat sellaisia, joita olen nappaillut vuoden kuluessa, mutta en ole täällä blogissa keksinyt niihin juttua, joissa olisin käyttänyt, mutta ehkäpä ne odottivat tätä kertaa.

Ensimmäinen kuva on otettu 1.1.2014 meidän pihalta. Eli vuosi sitten näytti hieman erilaiselta kuin tänään. Hyvin oli harmaata.

12.1.2014 oli sitten hieman lunta
Tammikuun puolessa välissä Etelä-Savossa oli lunta ja pakkasta jo ihan tarpeeksi.

Tammi-helmikuun vaihteessa teimme sukellusmatkan Meksikoon, josta voi lukea lisää vaikka täältä. Se oli kyllä yksi niistä unohtumattomista tapahtumista.
Armastus ja Rob Chigagosta Karibianmeressä
Maaliskuussa ostin itselleni uuden pikkukameran Nikon Coolpixelin, jolla harjoittelin kuvaamista lähinnä sisätiloissa.

Huhtikuun alussa kävimme kuuntelemassa Jari Sillanpäätä Finlandia-talossa ja loppukuusta aloitettettiin mökkikausi ja lämpöäkin oli ilmassa kuun lopulla

Kohta päästään lossille

Auringonlasku mökillä huhtikuussa
28.4.2014 klo 17:48 +18

Vappu vietettiin mökillä puuhommissa ja Armastuksen ja Langon kalastaessa silakoita, joita tosin ei tullut kuin yksi. Toukokuun alussa satoi myös lunta ja koko toukokuu oli viileä, mikä näkyi puutarhassa. Toukokuun puolessa välissä ihmeteltiin myös vaskitsaa mökillä ja loppukuusta pääsin nauttimaan Robbie Williamsin konsertista.

Pahoittelen kuvan laatua, mutta kännykän kameralla ei saa pimeässä oikein hyviä kuvia
Kesäkuun alussa kävin Äidin kanssa ihmettelemässä Mikkelipuistoa, josta on kerrottu täällä. Kesäkuun lopussa vietettiin Armastuksen ja Isäni syntymäpäiviä pienesti grillaten. Samalla reissulla käytiin Armastuksen kanssa katselemassa Mikkelin nähtävyyksiä; satamaa,  Naisvuoren näkötornia, Kenkäveroa ja Urpolan luontokeskusta. Juhannuksen jälkeen meillä alkoi kylpyhuoneremontti.

Heinäkuussa sitten tapahtuikin paljon. Alkukuusta oli Barösund -päivä mökkisaarella ja kylpyhuoneremontti valmistui aikataulussa heinäkuun toisella viikolla. Loma alkoi heinäkuun puolessa välissä tutustumisella Raumaan ja Turkuun ja jatkui mökillä veneillen ja saarella retkeillen ja todella hyvistä ilmoista nauttien. Myös meidän "lemmikit" viihdyttivät meitä.

Pieni pysähdys Uudessakaupungissa

23.7. klo 22:58 +25
Loma jatkui elokuun puolelle, jolloin ihailtiin upeita aurinonlaskuja ja harjoitelin kuvaamaan öttiäisiä. Tosin kyllä sitä vettäkin lomalla satoi. Näimme myös Tanskan kuninkaalisen laivaston koulutuslaivan saarellamme. Elokuun loppupuolella pidimme sateessa rapujuhlat

Syyskuussa ostin itselleni järkkäriin makron, jonka käyttö harjoittelin ja syyskuun lopussa lähdimme Kroatiaan lomalle Kälyn ja Langon kanssa.

Lokakuun alussa siis olimme vielä Kroatiassa ja puolessa välissä laitoimme mökin talviteloille ja samalla löytyi myös hieman sieniä.

Marraskuussa pyhäinpäiväviikonloppuna kävin vanhempieni luona, jossa maisteltiin Äidin leipomia gluteenittomia pullia. Lisäksi harjoittelin kameran käyttöä ja ihmettelin kaupungin valopuuta sekä puutarhassamme kasvavan jouluruusun nuppuja. Saa nähdä kukkiiko keväällä ollenkaan. Kuunlopulla pääsin Lenny Kravitzin konserttiin, joka oli huikea. Valittavasti minulla ei ole siltä kuvia ja jostain syystä en koskaan saa bloggeria lataamaan videoita blogiini.

Joulukuussa sattui kamera mukaan kun kävin Helsingin keskustassa ja pitkästä aikaa Forumissa, jossa oli todella hienot jouluvalot. Itsenäisyyspäivä viikonloppuna laitoin joulukoristeet kotiin, niin kuin muinakin vuosina. Samana viikonloppuna kävimme mökillä tarkistamassa, että kaikki on kunnossa ja ihmettelimme naapurin sitkeää ruusua.
Pitkän ja pimeän syksyn jälkeen oli ihana nähdä vähän aurinkoa ja saada lunta. Joulu menikin sitten osin Anopin luona ja osin vanhempieni luona. Ilma oli todella ihana ulkoiluun.

9.12. työhuoneen ikkunasta
21.12. oli aurinkoista, mutta ei lunta
Anopin luona jouluaattona
Matkalla Mikkeliin joulupäivänä

Vanhempieni kotikatu
Kaunis joulukuinen maanantaipäivä työhuoneen ikkunasta

Näitä katsellen vaihtui vuosi rauhallisesti kotona. Armastus vietti vuoden vaihteen töissä ollessa.

Tänään 1.1.2015 on siis todellakin hieman erilainen maisema kuin tasan vuosi sitten.
Kiitos kaikille lukijoilleni kuluneesta vuodesta ja oikein hyvää ja onnellista vuotta 2015.

Tähän vielä kurkistus tulevasta. Näihin maisemiin matkustamme helmikuun alussa, joten lisää kuvia on todellakin tulossa tänä vuonna.
Welcome to the Malbul
Kuva on lainattu täältä.

1. Upeita kuvia .Hyvää alkaneelle vuodelle:)

1. Kiitos Ritva :). Oikein hyvää alanutta vuotta sinullekin.

2. Olipas kiva ja tapahtumarikas rikas vuosi! Kiitos sinulle blogijutuistasi ja oikein mukavaa alkanutta vuotta!

1. Kiitos Satu :). Kiitos myös itsellesi hauskoista ja mielenkiitoisista jutuistasi ja oikein hyvää ja ihaanaa alkanutta vuotta myös sinulle.